Rocznica 100 lecia Biblioteki Muzeum Polskiego w Ameryce


Jubileuszem, o którym chcę wspomnieć jest:
Jubileusz Stulecia Biblioteki Muzeum Polskiego w Ameryce
984 N. Milwaukee Ave.
Chicago, IL 60642
   Biblioteka Muzeum Polskiego w Ameryce serdecznie zaprasza na obchody jubileuszu stulecia, które odbędą się w sobotę 18 kwietnia 2015 r. w Sali Głównej im. Sabiny Logisz Muzeum Polskiego w Ameryce przy 984 N. Milwaukee Avenue w Chicago, IL 60642. Takie zaproszenie otrzymali w tych dniach członkowie i użytkownicy Muzeum Polskiego, w tym i ja.
Podczas wakacyjnych pobytów u córki w Chicago towarzyszyłem jej we wszystkich miejscach gdzie przebywała, w tym również w pracy. W ten sposób poznałem tę szacowną placówkę jako „osobisty tatuś” – jak mnie tam przedstawiała oraz jako wolontariusz. Kilka razy pisałem na blogu o obserwacjach tam poczynionych i dzisiaj pozwolę sobie przypomnieć opowieść pt.:Bibliotekarka  – https://tatulowe.wordpress.com/?s=Bibliotekarka  , w której przedstawiłem działalność biblioteki i pracę mojej córki Małgosi, która była wówczas kierownikiem tej placówki. Swoje doświadczenia i obserwacje poczynione z pozycji wolontariusza tej zasłużonej dla kultury polskiej na obczyźnie placówki zawarłem w tekście: Ja wolontariusz MPA https://tatulowe.wordpress.com/?s=Ja+wolontariusz+MPA
Do tematu Muzeum Polskiego w Ameryce powróciłem jeszcze raz w tekście  Spełnione marzenia, w którym przypomnienie tekstu o Bibliotekarce poprzedzam takimi słowami:
Spełnione marzenia – 4 sierpnia 2014
Z łezką w oku przeczytałem dzisiaj napisany przed 5 laty tekst, jak i umieszczone pod nim komentarze. To, na co wskazywałem jako ojciec owej bibliotekarki, a również doświadczony w pracy menedżerskiej człowiek doczekało się uznania. Moja Małgosia wygrała konkurs na stanowisko dyrektora zarządzającego w Muzeum Polskim w Ameryce i podejmie swoje nowe obowiązki z dniem 1 września. Oto informacja prasowa na ten temat: http://dziennikzwiazkowy.com/polonia/muzealnictwo-xxi-wieku/
Bardzo mnie cieszy to, że jej kwalifikacje, dotychczasowy dorobek i zaangażowanie w pracy na rzecz Muzeum Polskiego w Ameryce oraz całego środowiska polonijnego zostały dostrzeżone i docenione. Obok radości płynącej z samego faktu mam i swoje niepokoje, ale wiem, że nie ma przed nią innej drogi jak podejmowanie nowych wyzwań. Będę ją wspierał ufając, że podoła i znajdzie w tej pracy swoje spełnienie…
Dzisiaj Małgosia poprowadzi uroczystość Jubileuszu 100 lecia działalności Biblioteki, która będzie przebiegać według następującego scenariusza:
Uroczystość rozpocznie o 15:45 ks. Andrzej Maślejak, proboszcz parafii Świętej Trójcy, który poświęci Pokój Starych Druków na parterze budynku.
O 16:00 wysłuchamy koncertu Grupy Grażyny Auguścik. Część oficjalna nastąpi około godziny 17:30, podczas której przemówią zaproszeni goście oraz ogłoszone będą wyniki konkursu dla dzieci i młodzieży na jubileuszową zakładkę biblioteczną. Następnie zaprosimy do wspólnego zwiedzania urządzonej w Sali Głównej wystawy poświęconej Bibliotece i jej zbiorom. Wśród eksponatów będzie można zobaczyć stare druki, książki autografowane przez sławnych ludzi, dokumenty archiwalne, zdjęcia i szczególnie ciekawe publikacje. Uroczystość zakończy się występem muzycznym Włodka Zuterka i poczęstunkiem. Stroje z początku minionego stulecia mile widziane.
Szkoda, że odległość stoi nam na przeszkodzie w osobistym udziale. Będziemy wspierać duchowo każde działanie ludzi skupionych wokół Biblioteki i Muzeum. Życzymy jak najmniej kłopotów, bogatych sponsorów, szczodrego wsparcia dla Waszej działalności ze strony polskich agend rządowych i pozarządowych no i dużo satysfakcji płynącej z pełnienia swojej ważnej misji na rzecz Polaków kraju i na obczyźnie.

W Bibliotece PMA z jej kierowniczką