Ludzie niepowszedni są nam potrzebni…

Wstałem rano, raniusieńko… Włączyłem radio, a później telefon i dowiedziałem się, że dzisiaj mamy Dzień pozytywnie zakręconych.

Przecież pisałem o tym nie tak dawno, ciekawe jak wtedy przyjęto ten tekst pomyślałem, a potem wyszukałem w archiwum bloga i przeczytałem. Tu tekst.
Szału nie było. Komentarze też raczej uprzejmościowe. Mimo tego udostępniłem na swoim koncie Fb, bo w tym zakresie należę do ludzi zakręconych. Czy pozytywnie zakręconych, to wypada pozostawić ocenie moich znajomych. Czekam na zainteresowanie i odzew, bo zatytułowałem ten materiał tak, aby zachęcał do wypowiedzi:
Czy wiemy, co mówią o nas inni?
Czy mamy jakiegoś bzika, który nie znika?
Ja sam zapisałem się do tego klubu zakręconych i robię swoje, głownie w mediach społecznościowych, gdzie udostępniam zdjęcia na stronach Kieleckie jakie cudne, Świętokrzyskie krajobrazy, Kapliczki i krzyże przydrożne i na administrowanej przeze mnie stronie Staszów – Impresje. Przyznano mi tytuł Wizualny narrator, no bo opowiadam o tym, gdzie byłem i co widziałem obrazkami, wspieranymi niekiedy słowami na zachętę.
Ta działalność nie przynosi mi nic wymiernego, ale czasem daje radość płynącą ze słów uznania, czy lajków i serduszek pozostawianych przez odwiedzających te strony. Bywa, że spotkana przypadkiem osoba wita mnie słowami:
A wie pan, że zawsze oglądam zdjęcia, które pan zamieszcza i dzięki temu wiem, co się dzieje w naszych stronach…
– Moja synowa, córka, czy jeszcze ktoś pokazuje mi w telefonie pańskie zdjęcia i relacje z wydarzeń…

To miłe dla mnie wyróżnienie i tym sposobem pragnę życzliwym ludziom za to podziękować.
Staram się jak mogę, a jak nie mogę to jeszcze bardziej się staram – odpowiadam, albo kwituję to często używanymi jako wprowadzenie do zdjęć słowami:
Dla tych, co nie mogą
iść tą samą drogą,
którą ja wędruję
I fotografuję…
Wszyscy wiemy że dużo jest takich osób, a media społecznościowej świetnie tę potrzebę spełniają.
Będąc w skowronkach cały skomentowałem zdjęcie wirtualnego znajomego z Fb, który będąc burmistrzem pobliskiego miasteczka, a jednocześnie zapalonym fotografikiem zamieścił dzisiaj właśnie śliczne zdjęcie ze swojego miasta publikowane w stałym cyklu:
Połaniec – wspaniałe miejsce do życia na ziemi…
Nic dziwnego w tym, że burmistrz promuje swoje miasto, prawda?
Dlaczego jednak tak mało burmistrzów dba o taki kontakt z wyborcami i światem?
Napisałem pod tym zdjęciem następujące słowa:
Dzisiaj jest dzień ludzi pozytywnie zakręconych. Gratuluję przynależności do klubu i odnoszonych sukcesów.
Jeszcze nie odpowiedział, bo pewnie jest w pracy, ale nic straconego. Ma swoich znajomych, którzy to zobaczą.
Jeszcze jedno poruszenie mnie dzisiaj spotkało.
W moim radio usłyszałem nie nowy, nawet dla mnie utwór Perfektu: Ludzie niepotrzebni. Nie słuchałem dawno tej piosenki jednak zaskoczyło mnie takie postawienie sprawy przez wykonawcę i Jacka Cygana, będącego autorem tekstu.
Poszukałem, włączyłem, aby posłuchać i co słyszę: https://www.youtube.com/watch?v=Eo2mv2j9IDI&list=RDEo2mv2j9IDI&start_radio=1&t=0
Tytuł jest całkiem inny: Ludzie niepowszedni… Znamy ich? Znamy, a czy doceniamy?

18 uwag do wpisu “Ludzie niepowszedni są nam potrzebni…

  1. Dla jasności w temacie tych ludzi dodam tekst piosenki:

    Ludzie niepowszedni
    Perfect

    Pod wiatr
    Zawsze na wspak
    Inaczej niż ty i ja
    Nie tak biegnie ich szlak
    Nie tak się ma jak nasz
    Tacy są
    Tacy chcą
    Po swojemu być
    A życie jest piękne zbyt
    By normalnie żyć
    Raz pijani zwykłym dniem
    A czasem wprost z nieziemskich sfer
    Ludzi niepowszedni
    Pchają ten świat pół kroku wprzód
    Ludzie niepowszedni
    Nieraz przywalą głową o bruk
    Ludzie niepowszedni
    Dwóch takich samych nie ma, bo nie
    Ludzie niepowszedni
    Bez nich by świat nudził się
    I cóż że w ogniu słów
    Pomyli się noc i dzień
    Nich trwa chwila co ma magię i moc i wdzięk
    Tacy są
    Tacy chcą
    Po swojemu być
    A życie jest piękne zbyt
    By normalnie żyć
    Raz pijani zwykłym dniem
    A czasem wprost z nieziemskich sfer
    Ludzie niepowszedni
    Pchają ten świat pół kroku wprzód
    Ludzie…

    Źródło: Musixmatch

    Polubienie

  2. Wojciech Wilanoski pisze:

    Rodzice powtarzali , ucz się , czas poświecaj na rzeczy pozyteczne, a nie zbytki bo to i tak nic z tego nie będzie.
    I to są slowa skierowane do Pana.
    Nie wiesz czegoś , poszukaj w książkach (ale caly czas mądrych książkach !!!! nie złych ) i albo wprost w pismie świętym.(inaczej możesz stracić wiarę…)
    I jak się tak odpowiednio wcześnie na młodego czlowieka zadziała , to to działa.
    Ale my ludzie mamy jedną cechę: ciekawosć.
    To ona skłoniła Ewę do spróbowania owocu zakazanego , i musieliśmy opuścić Raj gdzie wszystko było proste ,stabilne przewidywalne…..
    I zdalismy sie na niepewność jutra i ciągłą walkę
    W imie czego????
    Może dlatego ,ze poza rajem jest też świat realny i rzeczywisty?
    Chyba jednak nie.
    My ludzie (chociaż nie tylko 🙂 rodzimy się z dużym zasobem wolnych neuronów.
    Bedąc dzieckiem możemy zaprzac je do pracy, jak ? Żyjąc w jak najbardziej zróżnicowanym środowisku, zmiennym i wymagającym, i wtedy większa część zostanie nam w wieku dojrzałymI skorzysta na tym cała populacja.
    Pointa : niech sobie kazdy dopowie….

    Polubienie

    • Pierwsze zdania Pańskiego komentarza powtarzałem swoim dzieciom, a później uczniom w szkole i nawet mi przez głowę nie przeszło, że Pan do mnie (74 lata) skieruje podobny apel.
      Wybaczy Pan ale moje zajęcia poranne uważam za pożyteczne i będę je kultywował
      Klaniam…

      Polubienie

  3. Myślisz, że ludzie niepowszedni to tacy ludzie pozytywnie zakręceni? Z tekstu bym tego nie wywnioskowała, raczej bym tu ustawiła rewolucjonistów. Ale to takie moje.
    Skoro zaś jesteś pozytywnie zakręcony to gratuluję, niech ci się mnoży ten dar 🙂

    Polubienie

    • Niepowszedni , to nie to samo co zakręceni. Niepowszedni , tak jak to ujął J. Cygan są często wybitnymi jednostkami widzącymi dalej niż koniec własnego nosa i nie kierują cy się korzyściami i tzw. kasa. Wydano mi się za awne to, że tytuł rozpoznałem jako niepotrzebni.

      Polubienie

  4. alElla -KLIK dobry pisze:

    Zawsze lubiłam otaczać się ludźmi pozytywnie zakręconymi. Gdzieś jednak poznikali z mojego otoczenia. Na portalach społecznościowych natomiast nie bywam.

    Masz rację, że ludzie niepowszedni są potrzebni. Nawet bardzo potrzebni, o!

    A gdzie można zobaczyć Twoje zdjęcia? Nie znajduję linka na blogu.

    Pozdrawiam serdecznie.

    Polubione przez 1 osoba

    • Ci ludzie nie zawsze są akceptowani przez otoczenie. Ja częściej słyszę przyganę z tytułu obecności w mediach – oczywiście, że nagannie jest to oceniane, bo ktoś pogardza taką formą kontaktów i jest daleko od komputera, telefonu, fotografii i żyje. Tacy nie wiedzą co ja robię, a od lat trudno im przeczytać choćby jeden z moich tekstów, aby wyrobić sobie opinię i poszukać plaszłczyzny do rozmowy na ten temat. Im wystarczy to, że oni są inni i żyją..

      Polubienie

  5. Odbieram Cię jako osobę dobrą i ciepłą i Twój przydomek Tatul bardzo do Ciebie pasuje 🙂 nie żebym się podlizywała 🙂
    Osoby zakręcone pozytywnie są nam bardzo potrzebne, spotkałam takich parę w swoim życiu i powiem Ci, że to jest zaraźliwe i teraz ja też staram się taka być, pozytywnie zarażać spokojem i radością. Pomimo wszystko brać byka za rogi i do przodu z uśmiechem na ustach.
    Pozdrawiam serdecznie 🙂

    Polubione przez 2 ludzi

    • Już tylko sposób na zagospodarowanie czasu, czy nadanie życiu jakiegoś sensu przesądza o potrzebie uznania i akceptacji „bzika, który sam nie znika”. Niech zbierają kapsle. Dłubią łódki w korze, przemierzają rowerem Azję, czy cokolwiek innego jeśli to sprawia im radość i przynosi pożytek innym

      Polubione przez 2 ludzi

    • Tatul, to ksywka nadawana mi przez mój starszą córkę, która dała mi w prezencie ten blog na urodziny abym miał gdzie snuć swoje opowieści. Tak utrafila w moje potrzeby duchowe, że prowadzę go już 12 lat.

      Polubione przez 3 ludzi

      • No i super, gratuluję kreatywności córci 🙂 czasem człowiek się do czegoś zbiera jak sójka za morze, więc czasem taka pomoc z zewnątrz jak widać się przydaje, ja też czasem potrzebuję takiej mobilizacji, żeby coś ruszyło do przodu 🙂

        Polubienie

  6. Dario Montagna pisze:

    Już samo określenie pozytywnie zakręcony wskazuje, że to człowiek pozytywny.
    Uważam, że każdy pozytywny czlowiek wzbogaca otoczenie, świat, wnosi wiele dobrego i powinno być takich pozytywnie zakręconych jak najwięcej.
    Ja jestem zakręcony (nie wiem czy pozytywnie) na dbaniu o naturę i jej szanowaniu, póki co w najbliższej okolicy. Żona twierdzi, że popadam w tym temacie w lekką obsesję 😉

    Polubione przez 1 osoba

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.