Mali ludzie zabiegają o prestiż, wielcy go mają?

Pan Zbyszek Ziobro raczył wypowiedzieć się publicznie o profesorze Strzemboszu degradując go z roli prawniczego i sędziszowskiego autorytetu do pozycji… Lepiej tego nie nazywać .
Zajmowałem się kiedyś zagadnieniem autorytetu wśród młodych ludzi – uczniów ogólniaka. Oto przypomnienie tamtego tekstu i moich prywatnych badań, no i równie prywatnych wniosków

Tatulowe opowieści

Autorytet, prestiż – to wielkie wartości, a więc i trudne do osiągnięcia. Wiele robimy, aby go pozyskać. Są jednak tacy, którzy robią jeszcze więcej, aby pozbawić go konkurentów i poprawić swoje szanse. Działa tu zasada: w plemieniu ślepców, jednooki staje się wodzem. Co z tej bezlitosnej walki wynika?

View original post 869 słów więcej

Jedna uwaga do wpisu “Mali ludzie zabiegają o prestiż, wielcy go mają?

  1. To prawda, że w plemieniu ślepców jednooki staje się wodzem. Gdyby jednak wyodrębniać różne plemiona, albo raczej grupy środowiskowe, charakteryzujące się różnymi cechami wspólnymi to prawdopodobnie nie dałoby się wyłonić jednego wspólnego autorytetu. Tak więc pytając o autorytet warto uściślić dziedzinę w jakiej on ma funkcjonować. Myślę, że to jest odpowiedź na test jaki zadałeś swoim 17 letnim uczniom.
    Tak się zastanawiam i wydaje mi się, że w wieku 17 lat miałem wiele autorytetów w dziedzinie sportu, nauki, kariery zawodowej, i także muzyki rozrywkowej, gdzie m.in. królowali Beatlesi! 😉
    Myślę, że naszym rządzącym nie zależy na autorytecie, liczy się tylko kasa. Kasa, Misiu, kasa … 😉 😀

    Polubienie

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.