Nie dajmy się podejść sprytnej reklamie… Nasze drogie panie

Od pewnego czasu, z częstotliwością kilku razy na dzień, w telewizji i to w dobrych porach oglądalności, prezentowana jest reklama pewnego banku. Usiłuje on oddziaływać na wyobraźnię pań, sugerując łatwy sposób uzyskania akceptacji partnera dla ich planów remontowych mieszkania.
Co to za pomysł?
Otóż wystarczy wpuścić psa do pokoju gdzie jest zamknięty kot, aby wywołać taką demolkę, której już tylko remont może zaradzić. Do tych pań, które nie mają psa, nie mają kota, albo ich zwierzątka zwyczajnie się kochają jest inna propozycja. Jaka?

Otóż witając wracającego z pracy męża należy przyjąć cieplutko i zachęcić do realizacji szybkiego numerka na umywalce, pralce lub w wannie zasłanianej kotarą. Ponieważ wszystkie te sprzęty zwykle nie wytrzymują takiego obciążenia, to ulegają oberwaniu i demolkę trzeba usuwać tylko poprzez remont – oczywiście, że realizowany na kredyt w tym właśnie banku i to przy niezwykle korzystnym oprocentowaniu.

Dla tych pań, które nie oglądają TV może być też radio. W programie takiej niewinnej audycji jak historyczne już słuchowisko „Matysiakowie usłyszałem również zafrasowaną panią domu, która przekonuje męża do konieczności przeprowadzenia remontu mieszkania …bo taka inwestycja jest po prostu konieczna dla wzmocnienia poczucia bezpieczeństwa domowników. Wtóruje jej pan majster, który po wyjątkowo korzystnych cenach w dogodnym terminie i bardzo sprawnie wszystko sam pozałatwia. Mąż stęka i wije się w mękach, nie mówi nie, ale nie mówi też tak. Dopiero później, gdy pozostają sami, to okazuje się że miał inne plany dla swoich oszczędności. Idę o zakład, że w następnym odcinku pojawi się genialny sposób załatwienia sprawy poprzez skorzystanie z nadzwyczaj korzystnego kredytu.

Co jest wspólnym mianownikiem tych trzech historyjek?
Jest oczywiste, że ogniwem łączącym jest tu kobieta, w której wszyscy dostrzegają właściwego partnera do robienia interesów. To do kobiet kierowane są reklamy mebli, tkanin, ubiorów, pościeli, sprzętu gospodarstwa domowego i tysiąca różnych artykułów potrzebnych w przyzwoicie funkcjonującym domu. Z samymi domami jako produktami handlowymi włącznie. Miejsca kontaktu sprzedawca – klientka znajdują się dosłownie wszędzie. W kolorowej prasie, w programach TV chętnie oglądanych przez panie, w serialach itd. itp. Nic więc dziwnego, że teraz również banki idą tą samą drogą. Zyskując przychylność kobiet będących paniami domu, a przecież w ogromnej większości również kasjerami mogą pomnażać wartość obrotów, a zatem i zysków.

Czy łatwiejsze docieranie do wyobraźni pań przez stosowanie wyszukanych technik marketingowych dobrze wróży łącznemu bilansowi finansów polskich rodzin? To już każdy musi sam osądzić.

Ja w tych trzech opisanych scenkach nigdy nie zgodziłbym się na remont mieszkania. A już w żadnym przypadku na kredyt. Przeprowadziłbym sam naprawy uszkodzonego sprzętu. Co jednak ma zrobić mężczyzna zdominowany przez żonę stosującą zasady „babskich” rządów?  Dla świętego spokoju godzi się na wymianę całkiem jeszcze dobrych mebli, bo przecież trzeba pokazać innym jak się pięknie mieszka. Podobnie jest ze sprzętem jednorazowego użytku jakim staje się teraz wszystko z samochodami włącznie. Zawsze znajdzie się pretekst, prawda? A że później przygniatają nas raty ? To co, że boli, musi boleć jeśli chce się mieć tak pięknie jak to pokazują w zagranicznych, a obecnie już i w polskich serialach. Można to ustawiać, przestawiać, aranżując wciąż na nowo wnętrza i czuć się jak Aleksis z Dynastii, a nie jak gąska z epoki słusznie minionej, czyli z PRL-u.

Już kończę te podszyte męskim szowinizmem wywody. Jeszcze tylko dla cierpliwych zamieszczę tu link do tekstu pokazującego jak się mają oszczędności polskich rodzin na tle rodzin w państwach europejskich, którym zazdrościmy dobrobytu. http://www.finanse.egospodarka.pl/92841,Oszczednosci-Polakow-na-niskim-poziomie,1,63,1.html

Druga informacja uzupełniająca brzmi następująco:
Z roku na rok sektor bankowy we Polsce osiąga rekordowe zyski. Łączny zysk netto banków działających w Polsce w 2017 r przekroczył 13 mld złotych – informuje Komisja Nadzoru Finansowego. Najwięcej zysków osiągnięto na wprowadzonych prowizjach i opłatach. Mniej zadowoleni są klienci, ponieważ opłaty bankowe w Polsce należą do najwyższych w Europie.

Jestem pewny, że wszyscy właściciele lokat otworzonych w polskich bankach dostrzegli już jak niskie jest ich oprocentowanie. Mieści się w granicach 1 do 5 proc. – co dla ludzi mało zaawansowanych w bankowości elektronicznej oznacza możliwość jedynie wyrównania skutków inflacji. Kredyty są względnie tanie, co ma stanowić zachętę do wydawania, a nie odkładania pieniędzy na czarną godzinę. Czy ulegniemy pokusie? To już zdecydujemy sami.

12 uwag do wpisu “Nie dajmy się podejść sprytnej reklamie… Nasze drogie panie

  1. ~cesia.kor pisze:

    Wszystko prawda, ale mnie w tym wszystkim najbardziej boli, ze jesteśmy narodem snobów z kompleksami, te wymiany mebli, niekoniecznie na lepsze, sprzętu grającego, telewizorow itd wcale niekoniecznie dlatego, ze popsute lub bardzo zbrzydziałe. I te komentarze znajomych: jak to, nie masz nowych okien, siedzisz na starej kanapie? pomijając lepszą sytuacje w bogatszych krajach powiem, ze tam ludzi stać na więcej, ale często kieruja sie oni względami praktycznymi.

    Polubienie

    • A więc podzielasz mój ogląd Cesiu. We wszystkim potrzebny jest umiar i racjonalność. Warto żyć na miarę swoich możliwości a nie na miarę ambicji i na kredyt. Jaśnie pan Bank zaciera ręce i zastawia wciąż nowe pułapki

      Polubienie

      • Anonim pisze:

        Ale ambicje też są potrzebne, a kredyt także dla ludzi. Takie wnioski wyciągam z obserwacji bliźnich. Często ryzykują, ale jeśli się uda ( a często się udaje) szybciej dorabiają się dóbr materialnych i są dla oka bardziej do przodu. No i mają większą motywację, bo bardziej trzeba się starać i poświęcać, kiedy miecz nad głową wisi.
        A reklamy, o których piszesz, dla mnie są b. denerwujące. Bo pokazują „bardzo sprytne i mądre” kobiety i straszliwie naiwnych i bezmyślnych mężczyzn. Mężczyzn, którzy przecież w swojej pracy zawodowej prowadzą samoloty, operują ludzi, sterują procesami produkcyjnymi w wielkich fabrykach, wykonują nieraz bardzo odpowiedzialną pracę. Jeśli mieliby oni być tacy, jak pokazują w reklamach, to ja zaczynam się bardzo poważnie bać. I nie chcę takich ludzi wokół siebie.
        MR

        Polubienie

  2. ~Stokrotka pisze:

    Powiedziałabym nawet że 99% wszystkich reklam jest adresowane do kobiet.
    I wychodzi na to, że ja nie jestem kobietą, bo te reklamy wcale mnie nie interesują… wręcz doprowadzają mnie do szału…
    Pozdrawiam … podobno wiosna nadciąga…

    Polubienie

  3. ~Klarka Mrozek pisze:

    autor spotu ukazuje kobietę jako małostkową, podstępną snobkę, oburza mnie posługiwanie się seksem jak narzędziem i kupczenie nim nawet w małżeństwie. Ciekawe, co powiedziałby normalny facet na propozycję żony – oddam ci się na umywalce w zamian za remont łazienki. Całkiem możliwe, że puknąłby, ale nie ją, tylko się w czoło, wymownym gestem. Reklama dla idiotów.

    Polubienie

    • tatul pisze:

      Mocne są Twoje słowa Klarko, ale należy im się nagana – myślę o twórcach reklam, ale i o odbiorcach również, bo skoro to działa to o czym świadczy???

      Polubienie

  4. ~Antoni Relski pisze:

    Ten bank ma również męską wersję kredytu na samochód właśnie. Facet tak długo eksponuje usterki auta aż żona godzi się na kredyt.
    Mnie najbardziej przekonuje reklama z szybkim numerkiem. Nie do kredytu oczywiście. Uświadamia mi że małżeński seks jest par excellence najdroższy. Niestety.
    Pozdrawiam.

    Polubienie

  5. Najważniejsze to nie dać się ogłupić i manipulować. Reklamy będą istnieć zawsze i prawdopodobnie będą coraz bardziej drapieżne. Od nas zależy czy damy się na nie nabrać.Życzę dużo zdrowego rozsądku. Pozdrawiam serdecznie.

    Polubienie

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.